Poslední aktuality

24.02.2013

Nová služba psaní článků je ideální pro všechny, kteří chtějí zaujmout potenciální zákazníky nebo vybudovat známou firmu.

07.02.2012

Tvořil jsem texty na trochu lechtivé téma erotické pomůcky. Texty byly psány v rámci minisite Vibratormagazin.cz pro podporu sexshopu eVibrator.cz. Dále v současné době intenzivně pracuji na několika dalších microsites.

21.01.2012

Abych podpořil svou službu copywritingu, zhotovil jsem minisite věnovanou korektuře textu. Stránky naleznete na adrese korekturatextu.eu.

04.01.2012

Pro podporu svých služeb copywritingu jsem si vytvořil microsite, která je kompletně věnovaná právě této činnosti. Naleznete ji na adrese ocopywritingu.eu.

23.12.2011

V posledních dnech byla mou hlavní nápní práce elektronika. Samozřejmě pouze po stránce copywritingu. Právě jsem dokončil popisy produktů společnosti Expert. Konrétně mám za sebou popisky ledniček, rychlovarných konvicí, vysavačů, mixérů a dalších.

 
 

Perex (úvod)

Jako perex označujeme úvodní část textů. Nejčastěji se jedná o několik málo vět/bodů na samém začátku stránky. Tento termín se používá ale také pro noviny, články nebo třeba odborné práce. Úkolem perexu je získat pozornost čtenářů, zaujmout je a přesvědčit k dalšímu čtení.

Proč je perex důležitý?

Uživatelské výzkumy potvrzují, že uživatelé na internetu nečtou slovo za slovem, ale pouze neuspořádně "skenují" krátké pasáže z nejvýraznějších částí stránky. Zároveň se v každém okamžiku rozhodují, zda budou pokračovat na další část textů. Poutavý úvod je tak na webu klíčový.

Jak na to?

Perex by měl být stručný, zajímavý a výstižný. Podle známého novinářského pravidla by měl poskytovat odpovědi na otázky: co, kdo, kdy, kde a proč. Uživatel by se z perexu zkrátka měl dozvědět hlavní sdělení celé stránky. Pro zvýraznění úvodu je možné použít větší písmo, ztučnění nebo kurzívu.

Stručný úvod je vhodné používat i u produktových popisků v e-shopech. Copywriter by v takovém případě měl shrnout výhody zboží a jeho využití.

Kam dál?

Další tipy pro psaní profesionálních úvodů neboli perexů najdete třeba na stránce SYMBIO slovníku nebo ve článku The 2nd Most Important Element in Copywriting.

Nezávazná objednávka

Jméno*:

E-mail*:

Telefon:

Zpráva*:

* takto označená pole jsou povinná.